Recent Posts

The Internet of (Lego) Trains

De verwachting is dat Internet of Things (IoT) een steeds grotere rol gaat spelen in onze samenleving. Voor ontwikkelaars en bedrijven biedt dat nieuwe mogelijkheden, maar ook nieuwe uitdagingen. We schrijven nu nog veelal applicaties, die op zware servers draaien. Bij IoT zijn de resources vaak beperkt en is het maar de vraag of je op ieder moment een connectie kunt maken om problemen op te lossen. Toch zijn de resources van bijvoorbeeld een Raspberry Pi tegenwoordig best behoorlijk. Binnen Info Support wilden we dan ook graag eens uitzoeken of we dezelfde programmeertalen, applicaties en frameworks op de Raspberry Pi’s konden gebruiken, die we ook gebruiken voor serverapplicaties.

Read More »

Continuous Performance

Het testen van de performance van een applicatie gebeurt vaak incidenteel: vóór elke grote release of na wijzigingen, die vermoedelijk impact hebben op de performance. Zo’n aanpak heeft een aantal nadelen: je komt vaak pas laat achter performance-issues en het is lang niet altijd bij voorbaat duidelijk of een wijziging significante impact op de performance zal hebben. Zou het niet veel prettiger werken als je continue feedback krijgt op de performance van je applicatie? In dit artikel lees je hoe je dat voor elkaar krijgt.

Read More »

Grails 3

Aan het einde van het eerste kwartaal van 2015 is Grails 3 uitgekomen. De code voor deze versie is totaal herschreven ten opzichte van de vorige versies. In dit artikel zullen we kijken naar wat Grails 3 te bieden heeft en wat de veranderingen zijn. Zo is bijvoorbeeld het build systeem veranderd naar Gradle en wordt Spring Boot gebruikt. We bekijken ook nieuwe features die nog niet in vorige versie van Grails zaten.

Read More »